Home Tech Δεν έχω internet!

Δεν έχω internet!


Καλησπέρα σε όλους και καλές γιορτές!

Με αφορμή συζητήσεις που έχω με φίλους και γνωστούς αλλά και με κόσμο από τον χώρο της εργασίας μου, εμπνεύστηκα να γράψω αυτό εδώ το άρθρο.

Κάτι η κατάσταση που ζούμε το 2020, κάτι που επιτέλους ο Έλληνας κατάλαβε ότι το internet δεν είναι για το facebook και για να παίζουμε μόνο, αλλά είναι εργαλείο που μπορούμε και πρέπει να δουλεύουμε με και από αυτό, να κάνουμε εκπαίδευση και άλλα πολλά πράγματα, τώρα λοιπόν ξαφνικά θυμήθηκαν όλοι να καλέσουν τον πάροχο τους για να τους λύσει το όποιο πρόβλημα έχουν ή νομίζουν πως έχουν!

Πριν λοιπόν πάρεις το ακουστικό στο χέρι και αρχίσεις να καλείς τον πάροχο σου για να τους θυμίσεις το πόσο τυπικός ήσουν/είσαι (και πιθανό να συνεχίσεις να είσαι) με τους λογαριασμούς σου ή το πόσες γραμμές έχεις στην εταιρεία τους, θα πρέπει και εσύ, ΝΑΙ ΕΣΥ να κάνεις 2-3 πραγματάκια που θα βοηθήσουν κυρίως ΕΣΕΝΑ για να μην χρειαστείς να φας ώρες στην αναμονή. Αναμονή που δημιουργείται φυσικά από άτομα σαν και ΕΣΕΝΑ που δεν κάνουν το απλό, το λογικό, το βασικό που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δώσουν λύση στο πρόβλημα χωρίς να χρειαστεί να γίνει κάποια κλήση προς την υποστήριξη των παρόχων!

Κατηγορίες προβλημάτων που μπορεί να έχετε:


1) Σβηστό power led:


-Ελέγχουμε το ρεύμα και από την πλευρά της πρίζας και από την πλευρά του router. Το βγάζουμε και το βάζουμε πάλι.
-Δοκιμάζουμε και σε άλλη πρίζα μήπως και η πρίζα/πολύπριζο κτλ τα έχει παίξει!
-Κοιτάμε τις ασφάλειες του σπιτιού και γενικά αν έχουμε ρεύμα.
-Έχουμε πληρώσει τον λογαριασμό του ρεύματος;
-Δοκιμάζουμε άλλο router, το καθένα με το δικό του τροφοδοτικό/μετασχηματιστή.*
-Δοκιμάζουμε άλλο τροφοδοτικό/μετασχηματιστή ΑΝ και μόνο ΑΝ ταιριάζουν οι τάσεις που δίνει ο μετασχηματιστής και που θέλει το router.
-Κοιτάμε το Power button αν είναι στην θέση ON (πατημένο μέσα).

Κάναμε όλα τα παραπάνω και το power led παραμένει κλειστό; Μιλάμε με τον πάροχο μας για αντικατάσταση router εάν και εφόσον δικαιούμαστε. Αλλιώς αγοράζουμε ένα από το εμπόριο -σε περίπτωση που δεν έχουμε voip τηλεφωνία- γιατί με την voip πρέπει να μας στείλει ο πάροχος.
*Αν με το άλλο router ανοίγει το power ή κρατάμε αυτό το router ή μιλάμε για αλλαγή με τον πάροχο μας αν δικαιούμαστε αντικατάσταση, αλλιώς από το εμπόριο ένα νέο.

2) Αναβοσβήνει σε τυχαίους χρόνους το DSL/b/BB/xDSL led ή δεν ανάβει καθόλου:


Αυτή η ένδειξη φανερώνει ως επί το πλείστο καλωδιακή βλάβη ή υλική. Με το καλωδιακή ανάλογα τον τύπο γραμμής μπορεί να είναι από 1 ως πολλά πράγματα. Αλλά ας τα πάρουμε λίγο μαζί από την αρχή!

Ελέγχουμε τα καλώδια. Ναι το ξέρω πως δεν τα μετακίνησες βρε άνθρωπε. Εκεί ήταν, είναι και θα είναι. Πολλές φορές τα καλώδια φαίνονται οπτικά ΜΙΑ ΧΑΡΑ αλλά δεν είναι ή μπορεί να μην πατάνε καλά στην θέση τους. Δοκιμάζουμε λοιπόν ένα νέο, φρέσκο τηλεφωνικό καλώδιο που να πάει από την θύρα DSL στο πίσω μέρος του router στην τηλεφωνική πρίζα.
-Αφαιρούμε το splitter εντελώς προσωρινά και παρακολουθούμε για μερικές ώρες αν η γραμμή είναι σταθερή. Αν είναι σταθερή η γραμμή χωρίς το Splitter, τότε αγοράζουμε ένα φρέσκο από το εμπόριο. Δεν κοστίζουν πολύ και σε κάθε περίπτωση θεωρούνται αναλώσιμα. Αυτό έχει να κάνει με το αν θέλουμε και σταθερή τηλεφωνία. Αν πάλι είστε σαν και μένα που το σταθερό είναι πρόβλημα και όχι λύση, τότε ανακύκλωση το χαλασμένο splitter και αφήνουμε το router μόνο του στην τηλεφωνική πρίζα. Πιο ιδανικό σενάριο ΔΕΝ έχει.
-Κοιτάμε αν ΚΑΘΕ τηλεφωνική συσκευή που έχουμε έχει το δικό της φίλτρο. Αν η τηλεφωνία μας είναι voip και η συσκευή πάει στην θύρα tel1/phone1/voip1 στο router μας, είμαστε εντάξει. Αν πάει σε πρίζα τηλεφώνου στο σπίτι μας, βάζουμε φίλτρο. 100 συσκευές τηλεφωνίας στο σπίτι; 100 φίλτρα.
-Βγάζουμε όλες τις τηλεφωνικές συσκευές μας από τις πρίζες τηλεφώνου(όχι το ρεύμα τους).
-Κοιτάμε αν έχουμε καμιά τηλεφωνική συσκευή από εποχής του Γκράχαμ Μπελ και αν ναι ή την πάμε σε κανά μουσείο να την εκθέσουμε ή την ανακυκλώνουμε. Κάθε πράγμα ανήκει στην εποχή του.
-Υπάρχει συναγερμός; Αν ναι, μιλάς με την εταιρεία του συναγερμού και ρωτάς αν έχει το κατάλληλο φίλτρο μέσα ή γενικά αν έχει φίλτρο. Αν δεν έχει, να μπει χθες!
-Είναι γραμμή VDSL; Κοιτάμε αν το splitter ή/και τα φίλτρα είναι και αυτά VDSL και όχι ADSL που μπορεί να ξέμεινε και από βαρεμάρα δεν το αλλάξαμε. Παίζει μεγάλη διαφορά το να είναι ο σωστός τύπος φίλτρου/σπλιττερ στην σωστή γραμμή!
Κάνουμε και ένα RTFD. ΠΡΟΧΟΣΗ!!! Με το RTFD το router χάνει όλες τις ρυθμίσεις που του έχουμε κάνει και γυρνάνε σε εργοστασιακές!!!

Ωραία τα έκανες όλα αυτά και το led του συγχρονισμού συνεχίζει και δεν ανάβει ή αναβοσβήνει συνέχεια. Τότε καλείς τον πάροχο σου αναγκαστικά. Έκανες όλες τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις από την μεριά σου και ότι θα σου ζήταγε και ο υπάλληλος της υποστήριξης του παρόχου!
Τα αναφέρεις με ήρεμο τρόπο και τον αφήνεις να κάνει την δουλειά του! Αν χρειαστεί επαναλαμβάνεις τα βήματα αυτά υπό της οδηγίες του υπαλλήλου. Και οι τεχνικοί πρέπει να κάνουνε κάποιες ενέργειες πριν προχωρήσουν σε αποστολή τεχνικού οπότε δεν έχει νόημα να τους πάτε κόντρα. Θα πάρει 2-3′ να τα κάνετε όλα τα από πάνω, ειδικά τώρα που τα κάνατε τουλάχιστον μια φορά.

3) Κόκκινο λαμπάκι internet ή σβηστό λαμπάκι internet


Αυτό τώρα απαιτεί κάποιες ενέργειες και από εσένα και από τον πάροχο σου. Πριν όμως καλέσεις καλό είναι να κάνεις μερικές ενέργειες από την πλευρά σου!
Σε αυτό το είδος βλάβης καλό είναι να έχουμε κάποιο pc/laptop και όχι κινητό/ταμπλετ, όχι ότι δεν μπορεί να γίνει και με αυτά αλλά γίνεται αρκετά πιο δύσκολα και δεν θα ασχοληθώ καθόλου με αυτά. Οπότε ότι διαβάσεις πιο κάτω είναι για pc desktop/laptop.
-Μπαίνουμε στο interface του router μας. Υπάρχει μια σελίδα που έχει τα πιο πολλά router είναι λίγο outdated σε σχέση με τα πιο πρόσφατα firmwares των router αλλά μπορείτε να πάρετε μια ιδέα, η σελίδα είναι εδώ.
-Αφού μπούμε στο interface του router μας, ψάχνουμε να βρούμε την internet IP μας. Θα βάλω ένα παράδειγμα από το δικό μου router για το περίπου.

Στο 1 βλέπουμε την διεύθυνση του router μας, διαφέρει από router σε router. Και στο 2 βλέπουμε την internet ip μας.
Αν είναι κενή ή βγάζει μυστήρια νούμερα της μορφής πχ 172.χχ.χχ.χχ κοιτάμε να βάλουμε το σωστό username και password για την σύνδεση μας.
-Συνήθως μας τα δίνει ο πάροχος μας ή είναι περασμένα στο router.
Αν είναι περασμένα στο router του παρόχου, παίρνουμε μια οδοντογλυφίδα και πάμε στο router και πατάμε την τρυπούλα που λέει reset, κρατάμε πατημένο με την οδοντογλυφίδα το reset μέχρι να σβήσουν ΟΛΑ τα led του router. Αφού σβήσουν ΟΛΑ τα led του router τραβάμε την οδοντογλυφίδα και το αφήνουμε να συγχρονίσει και να πάρει τις πληροφορίες από τον πάροχο. Αυτό μπορεί να πάρει ως 10′ με 15′. ΠΡΟΧΟΣΗ!!! Με το RTFD το router χάνει όλες τις ρυθμίσεις που του έχουμε κάνει και γυρνάνε σε εργοστασιακές!!!
-Αν το router είναι του εμπορίου ή άλλου παρόχου (γιατί δεν πήρες ρε φίλε το δωρεάν router του νέου σου παρόχου; και ας το έχεις να κάθεται!) θα πρέπει να βρεις που και πως αλλάζεις το PPPoE username και password και να βάλεις αυτά που έχει ο πάροχος σου
Vodafone:
username: guest@adsl.gr
password: guest
Cosmote:
username: otenet@otenet.gr
password: otenet
Wind:
username: guest@tellas.gr
Password: tellas

-Αν πάλι είχες συγκεκριμένο username/password από τον πάροχο σου, ψάχνεις να τα βρεις και τα περνάς.
-Αν δεν τα βρεις και θες επανέκδοση τότε καλείς τον πάροχο.
-Αν πάλι τα έκανες όλα τα παραπάνω και πάλι είναι κόκκινο ή εντελώς σβηστό τότε πάλι καλείς τον πάροχο.


4) Αναβοσβήνει σαν τρελό το led internet / wlan / wifi 2.4 / wifi 5.0 ή και το phone με πράσινο χρώμα.

Αυτό στα αυτιά κάποιου μηχανικού ακούγεται σαν να του λες: Έχω ανάψει την μηχανή του αμαξιού μου και δονήται ελαφρά το όχημα!
-Τα led αυτά είναι ΜΙΑ ΧΑΡΑ και δουλεύουν όπως πρέπει.
-Με το να αναβοσβήνουν με πράσινο χρώμα δείχνουν δραστηριότητα. Πχ Internet και wifi 2.4; Κάποια/κάποιες συσκευές που έχεις μέσα στο wifi μιλάνε με το internet! Δεν θέλει πολύ κλικ κλικ ή νιονιό.

5) Κόκκινο led telephony / phone


-Αυτό το πρώτο που κοιτάμε είναι αν έχουμε voip τηλεφωνία. Αν ΔΕΝ έχουμε VOIP τότε είναι μια χαρά που είναι κόκκινο. Προσπαθείς να το συνηθίσεις που θα είναι έτσι.
-Είναι voip η τηλεφωνία; Ωραία! Κλείνουμε το router για 5 λεπτά και το ανοίγουμε.
-Παραμένει κόκκινο και μετά το restart? Το ίδιο κόλπο με την οδοντογλυφίδα. Μετά από 15′ αν το πρόβλημα παραμείνει, τότε καλούμε την υποστήριξη. Καλό θα ήταν όμως και ένα 2 reset για καλό και για κακό μήπως δεν έπιασε με την πρώτη.
ΠΡΟΧΟΣΗ!!! Με το RTFD το router χάνει όλες τις ρυθμίσεις που του έχουμε κάνει και γυρνάνε σε εργοστασιακές!!!
-Απορία! Ποιος ο λόγος στο 2020-2021 και με απεριόριστα λεπτά ομιλίας στα κινητά να θες να έχεις σταθερή τηλεφωνία; Δεν λέω, να υπάρχει αλλά να το θες για μια ώρα ανάγκης ε….πρέπει να είσαι πολλά κιλά μ…..ς!!! Αν θες, PM να αναλύσω το πως και το γιατί!

6) Χαμηλή ταχύτητα στο internet


Εδώ πρέπει πρώτα απ’όλα να έχεις καταλάβει τι είναι αυτό! Γιατί είναι πολλοί διαφορετικοί τύποι χαμηλής ταχύτητας!
Α) Είναι χαμηλός ο συγχρονισμός;
Β) Είναι κανονικός ο συγχρονισμός αλλά είναι αργό το internet μέσω του wifi;
Γ) Είναι κανονικός ο συγχρονισμός αλλά είναι αργό το internet μέσω ethernet/lan/καλωδίου;
Δ) Είναι κανονικός ο συγχρονισμός αλλά είναι αργό το internet γιατί εκεί που έπαιζες όλη μέρα στο facebook μόνος σου ξαφνικά κάνει τηλεργασία και η κουτσή Μαρία στο σπίτι σου;(Πολλές συσκευές).
Ε) Αργεί να κατεβάσει κάτι το pc ή γενικά υπάρχει υψηλός χρόνος απόκρυσης.
ΣΤ) Από που και πως κάνουμε τις μετρήσεις;

Να τα δούμε λίγο ένα προς ένα.
Α) Μπαίνουμε στο router μας όπως είπαμε και πιο πάνω από το site αυτό και κοιτάμε για την ταχύτητα συγχρονισμού. ΠΧ.


Εγώ έχω γραμμή 100mbps και στην φωτογραφία φαίνεται ξεκάθαρα στο νούμερο 2 ότι έχω τον συγχρονισμό που πληρώνω. Άρα δεν είμαι με την καμία στην περίπτωση Α.
Αν όμως η ταχύτητα είναι κάτω από 90mbps στην δικιά μου περίπτωση (-10% από την ταχύτητα του συμβολαίου) τότε πρέπει να κάνω έλεγχο καλωδίωσης όπως στο νούμερο 2) κοντά στην αρχή του άρθρου.
-Αν μπει μόνο του το router στην γραμμή ΧΩΡΙΣ καμία άλλη συσκευή στην γραμμή τηλεφώνου και πάλι έχουμε χαμηλότερο συγχρονισμό από -10% της ταχύτητας του συμβολαίου, τότε καλούμε τον πάροχο, κάνουμε τις ενέργειες που μας ζητάει ο τεχνικός και μας στέλνουν τεχνικό να το δει από κοντά.
-Αν δεν μπορέσει ο τεχνικός που θα έρθει να μας δώσει την πλήρη ταχύτητα που πρέπει, τότε θα γίνουν οι ενέργειες που πρέπει για να μειωθεί το συμβόλαιο ή και το πακέτο πχ σε μένα θα μπορούσε να έτρεχε μετά στα 50 αντί των 100 οπότε θα έπαιρνα ένα συμβόλαιο στα 50.
Πάνω σε αυτό να πω ότι για τον ΟΤΕ αυτό που κοιτάνε είναι ΑΝ το download και το upload μαζί στο σύνολο πιάνουν τα 90mbps. Αν ναι, για τον ΟΤΕ δεν είναι βλάβη.
Β) Σε αυτήν την περίπτωση και πάντα με παράδειγμα την δικιά μου γραμμή που έχω σαν συγχρονισμό την ταχύτητα που πληρώνω, αν το wifi σέρνεται είναι ξεκάθαρα πρόβλημα του wifi! Είναι λίγο μεγάλη κουβέντα για να αναλύσω την όλη τεχνολογία του wifi αλλά να αρκεστούμε στο ότι θα πρέπει να κάνουμε χρήση της μπάντας των 5GHz αντί για της κλασικής των 2.4.
Να τονίσω εδώ και με το net neutrality ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΑΡΟΧΟΣ (wind, Vodafone, Cosmote, nova) δεν εγγυάται την ταχύτητα αυτή που πληρώνουμε μέσω wifi. ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ είναι μέσω ethernet. Εσύ τώρα δεν έχεις κάποιο PC desktop/laptop και παίρνεις τον πάροχο σου για να κράξεις για αργό internet….δεν παίρνεις μια το συμβόλαιο σου να το διαβάσεις πιο καλά; Να ξέρεις βρε “αδερφέ” και τι έχεις υπογράψει! Και άμα βρεις κανέναν πάροχο να σου δίνει full ταχύτητα στο wifi με εγγύηση στο συμβόλαιο πες το μας και μας! Όχι ότι έχω κάποιο ενδιαφέρων για να έχω full ταχύτητα μέσω wifi. Το ethernet κατουράει το wifi στα πάντα!
Βάζεις καλώδιο λοιπόν στο pc/laptop προς το router, πιάνει τα 100Mbps; Φιλάκια.
Γ) Έβαλες λοιπόν το καλώδιο από το router προς το pc. Κλείνεις και το wifi και βγάζεις όλα τα άλλα καλώδια ethernet έτσι ώστε να μείνει ένα και μόνο ένα pc στο δίκτυο.
Πας στο fast ή/και στο speedtest και κάνεις μετρήσεις, όχι μια φορά την ημέρα και όχι όλες την ίδια ώρα και στον ίδιο server. Δοκιμάζουμε πολλές φορές την ημέρα και κρατάμε την ημερομηνία και την ώρα και το αποτέλεσμα.
Με βάση την εικόνα πιο πάνω και την εικόνα που βλέπεις από κάτω, παίζει να έχω αργό internet;

Πολύ απλά…ΟΧΙ. Δεν έχω κάνει μαγικά, δεν έχω “κονέ” με την wind -και δεν εργάζομαι στην wind- και έχω και ένα σκασμό συσκευές που είναι στο δίκτυο όταν έκανα την μέτρηση αυτή-Λάθος μου-!
Δ) Το τελευταίο είναι κάτι που το συναντάω πολύ τώρα τελευταία και μου κάνει αρνητική εντύπωση. Ξέρω βέβαια ότι σαν λαός είμαστε τεχνολογικά αναλφάβητοι και οι πιο μεγάλες ηλικίες και τεχνοφοβικοί αλλά σε αυτό το κομμάτι δείχνει ότι δεν ξέρουμε και απλή αριθμητική.
Θα δώσω ένα παράδειγμα που μου έτυχε στην δουλειά και δεν μπορούσα να πιστέψω το τι άκουγα στο τηλέφωνο. “Φίλος” με γραμμή 4mbps και οι 8 συσκευές μέσω wifi όλες, μου έκανε παράπονα για αργή ταχύτητα. Πότε έλεγε ότι είχε 0,5mbps και πότε full 4mbps. Κλείνουμε όλες τις συσκευές του και μένει μια, αυτή η μία είχε full ταχύτητα. Έβαζε και τις άλλες και δεν είχε ταχύτητα. Κατά τα άλλα του έφταιγε ο πάροχος και εγώ. Ελπίζω εδώ να είναι κατανοητό το τι πρόβλημα νόμιζε ότι είχε. Παρόλο που μου έλεγε πως καταλαβαίνει οι πράξεις και τα λεγόμενα του δείχναν πως δεν καταλάβαινε……και καταλήξαμε πως φταίει ο πάροχος και ότι θα αλλάξει πάροχο!

Ε) Αυτό θα πρέπει πρώτα να δούμε αν:
-Είμαστε μέσα μέσω wifi; Το wifi εγγενής προσθέτει μια καθυστέρηση οπότε κοιτάμε να πάμε πάλι σε καλώδιο (θα το γράψω όσες φορές χρειαστεί).
-Είμαστε μέσα μέσω κάποιο VPN; Το VPN κρυπτογραφεί τα δεδομένα μας για “ασφάλεια” και αυτή και μόνο η ενέργεια προσθέτει κάποια μικρή καθυστέρηση.
-Κάνουμε και ένα reboot/restart και το router μας αλλά και την συσκευή που έχουμε πρόβλημα.
-Κοιτάμε αν υπάρχουν άλλες συσκευές στο δίκτυο μας που μπορούν να τραβάνε δεδομένα χωρίς να το ξέρουμε πχ κάποια κονσόλα να κάνει update σε games στο background, το ότι είναι κλειστή δεν σημαίνει ότι δεν κάνει χρήση του internet, ειδικά αν είναι κανένα PS4 που δίνει πιο πολύ ταχύτητα όταν είναι σε standby mode!!!
-Κοιτάμε αν έχουμε αφήσει ανοιχτό κάποιο πρόγραμμα για torrents ή αν έχουμε κάποιο steam/origin/ubisoft connect/rockstar launcher ανοιχτό και μας κατεβάζει updates σε παιχνίδια.
-Κάνουμε έλεγχο με σοβαρό antivirus πχ Bitdefender και Malwarebytes. Και όχι τα nod/norton και σια ΔΕΝ είναι καλά antivirus!!!
-Αν παραμένει το πρόβλημα ενώ έχουμε δει τα πάντα από τα παραπάνω, μιλάτε με την τεχνική υποστήριξη και λογικά, θα στείλουν τεχνικό με νέο router και κάποιο laptop να πάρει μετρήσεις στον χώρο σας.

ΣΤ) Ναι παίζει μεγάλο ρόλο και το μέσo που κάνουμε τις μετρήσεις!
-Πάντα κάνουμε με κάποιο PC που να έχει πρώτα απ’όλα ethernet θύρα που να υποστηρίζει τουλάχιστον το Gigabit Ethernet (1000mbps). Δεν γίνεται να θες να μετρήσεις vdsl/ftth 200mbps με 100mbps κάρτα έτσι; ε; ε; Ε;;;
-Να είναι πάντα ενημερωμένοι οι drivers της κάρτας δικτύου του pc αυτού.
-Να είναι πάντα updated το pc αυτό ΠΡΙΝ ξεκινήσει να κάνει μετρήσεις!!!
-Αποκλείουμε μετρήσεις μέσω κονσόλας (ειδικά ps4/ps4pro/ps5 γιατί αυτά μετράνε την ταχύτητα του PSN (PlayStation Network) και όχι την ταχύτητα του δικτύου/διαδικτύου).
-Αποκλείουμε μετρήσεις μέσω κινητού ή ταμπλετ όσο καινούρια και να είναι και όσο ακριβά και να είναι! Γιατί; Γιατί είναι με wifi!!!
-Ακόμα και με το καλύτερο σενάριο μπορεί τα fast.com & speedtest.net να μας δώσουν χαμηλά νούμερα, οπότε δοκιμάζουμε να κατεβάσουμε ένα μεγάλο αρχείο (τουλάχιστον 500mb) από nvidia.com / amd.com / microsoft.com . Αν εκεί πιάνουμε την μέγιστη ταχύτητα ότι και να λέει το speedtest και το fast δεν παίζουν ρόλο!

7) Θέλω να αλλάξω πάροχο ΤΩΡΑ!!!


Στο καλό και να μας γράφεις!
Πέραν της πλάκας, άντε και έκανες αλλαγή παρόχου τι νομίζεις ότι άλλαξες;
Θα σου αλλάξουν, πιθανών, ένα router και το ίδιο καλώδιο που φεύγει από το πριζάκι του τηλεφώνου του σπιτιού σου και πάει προς το αστικό κέντρο της περιοχής σου, το ίδιο καλώδιο θα παραμείνει, το μόνο που αλλάζει είναι, αντί να κουμπώνει στην καμπίνα Α που είσαι τώρα να πάει στην καμπίνα Β ή Γ ή Δ. ΟΛΑ μα ΟΛΑ τα άλλα είναι ίδια. Πλήρωνε τέλη αποδέσμευσης σαν καλό παιδί και μείνε με τα ίδια προβλήματα στον νέο πάροχο!

8) Ασύρματες αποσυνδέσεις.


Εδώ λοιπόν είναι που τα πράγματα περιπλέκονται αρκετά.
Να πω ότι όπου μπορεί να μπει ethernet ΠΡΕΠΕΙ να μπει ethernet.
Δεν υπάρχει δικαιολογία να είσαι πχ gamer από pc ή κονσόλα και να είσαι με wifi!!!! Εκτός και αν παίζεις τίποτα offline παιχνίδια ή στο facebook(όπου δεν είσαι gamer αλλά lamer).
Επίσης, τηλεργασία, γιατί να το κάνεις αυτό στον εαυτό σου; Καλωδιάκι πάντα! Και αν δεν γίνεται να τραβηχτεί καλώδιο (στείλε μου μήνυμα εδώ να σου βρω καλό τεχνικό εντός Αθηνών να σου περάσει εγκατάσταση!) τότε PLC!
Μόνο ως αστείο/ανέκδοτο ή βίτσιο μπορώ να εκλάβω το ότι κάποιος προσπαθεί να κάνει τηλεργασία ή μάθημα μέσω κινητού ή ταμπλετ και δεν έχω όρεξη να ασχοληθώ με βίτσια…
Πάμε παρακάτω όμως, πρέπει να δούμε αν οι αποσυνδέσεις γίνονται:
-Σε μια συσκευή, σε μερικές ή σε όλες όσες είναι μέσα;
-Γίνεται και στις 2 μπάντες 5ghz + 2.4Ghz ή στην μία;
-Έχει καιρό που γίνεται αυτό ή τώρα τελευταία με το lockdown;
Δυστυχώς δεν θα μπορέσω να τα απαντήσω όλα αυτά σε μια μέρα αλλά το άρθρο αυτό θα το ενημερώνω τακτικά!
Να αρκεστείς στο ότι θα πρέπει να παίξεις μπάλα με ethernet/PLC και wifi 5G.
Κάνε ένα reset/rtfd το router για καλό και για κακό.
ΠΡΟΧΟΣΗ!!! Με το RTFD το router χάνει όλες τις ρυθμίσεις που του έχουμε κάνει και γυρνάνε σε εργοστασιακές!!!

9) Δεν συνδέεται στο wifi


Εδώ όμως τι θες να πεις πιο σωστά; Είναι πολύ αόριστος αυτός ο όρος!
-Θες αλλαγή wifi password; Αν δεν μπορείς να το κάνεις μέσω του Interface του router με κάποιο pc με ethernet, τότε καλείς τον πάροχο σου να στο κάνει, θα χρειαστεί σίγουρα κάποια ταυτοποίηση ανάλογα τον πάροχο και ο πάροχος σου μπορεί να σου αλλάξει τον κωδικό μόνο σε router δικό του. Αλλιώς ξέρεις! Εδώ.
-Πήρες μια νέα συσκευή και δεν μπαίνει στο δίκτυο ενώ βάζεις τον σωστό κωδικό;
Όλες οι άλλες συσκευές μπαίνουν κανονικά; Η λογική λέει αν όλα τα άλλα παίζουν καλά και 1 μόνο δεν παίζει, αυτό το 1 έχει το πρόβλημα. RTFM και μιλάς με την υποστήριξη αυτού του προϊόντος 
-Είναι μήπως κλειστά τα led για το wifi; Αν ναι, πατάς το κουμπί για το wifi του router σου για 3″ και το αφήνεις και τέλος!

10) Έχω συγχρονισμό και σύνδεση αλλά δεν μπορώ να μπω πχ webex, facebook κτλ


-Κοιτάμε στο site αυτό αν είναι κάτω η σελίδα που θέλουμε.
Το πιο πιθανό σενάριο είναι ο server της σελίδας/υπηρεσίας που θέλουμε να έχει πέσει προσωρινά. Σε αυτό το σενάριο όσο και να σκούζεις στον πάροχο σου δεν μπορεί να κάνει κάτι.
-Μπαίνει το παιδί του γείτονα στο webex και το δικό σου όχι. Δεν είναι προσωπικό. Κανείς δεν θέλει να αποτρέψει το παιδί σου συγκεκριμένα από το να κάνει τα μαθήματα του. Αυτά είναι στιγμιαία προβλήματα, πιο μετά θα είναι το παιδί σου μέσα και δεν θα είναι του γείτονα.
Εσύ από την μεριά σου το παιδί σου έβαλες σε κάποιο PC/Laptop με ethernet; Έβαλες DNS της cloudflare;

Προς το τέλος να βάλω και μια πιο χαρούμενη νότα

Πολλά αλλά σίγουρα όχι όλα από τα προβλήματα που αντιμετοπίζουμε με το wifi μπορούν να λυθούν με το wifi 6 (802.11ax) το οποίο θέλει διαφορετικό router/access point και φυσικά συσκευές που να το υποστηρίζουν. Το άρθρο της wikipedia για το wifi είναι αρκετά τεχνικό και αναλυτικό. Θα βάλω και ένα video στα Αγγλικά που το δείχνει λίγο πιο απλοποιημένα:
What is 802.11ax Wi-Fi? – YouTube

Μπορούμε να τα πούμε πιο αναλυτικά στο forum

Αυτά προς το παρών. Το άρθρο θα το ενημερώνω τακτικά και χωρίς προειδοποίηση οπότε το νου σου!

Exit mobile version